مهندسانه

آشنایی با تجهیزات مخابراتی و راه اندازی و کاربری آنها

مهندسانه

آشنایی با تجهیزات مخابراتی و راه اندازی و کاربری آنها

در این وبلاگ انواع تجهیزات اکتیو مخابراتی نام برده می شود. با کارایی آنها و چگونگی نصب و راه اندازی شان آشنا میشویم. و همچنین فروشگاه های معتبر و مراکز خدماتی حرفه ای برای خرید و راه اندازی ویپ VOIP ، سیپ ترانک، انواع مرکز تلفن و ... معرفی میگردد.

طبقه بندی موضوعی

۱۴ مطلب در اسفند ۱۳۹۹ ثبت شده است

حکایت قطع چند ماهه تلفن ثابت یکی از مناطق مشهد

zoha mohandes | شنبه, ۳۰ اسفند ۱۳۹۹، ۰۷:۴۶ ب.ظ

مشهد- ایرنا- قطع و اختلال تلفن ثابت در یکی از محلات مشهد که بیش از پنج ماه به طول کشیده است، نارضایتی و گلایه‌های زیادی را در بین ساکنان در بلوار سرافرازان این شهر ایجاد کرده است.

حکایت قطع چند ماهه تلفن ثابت یکی از مناطق مشهد  

 

این در حالی است که ساکنان خیابان ۲۲ تا ۲۵ سرافرازان مشهد و نیز خیابان نیاوران ۲۰ این محدوده تاکنون بارها به مرکز مخابرات آن ناحیه مراجعه کرده و تاکنون نتیجه‌ای دریافت نکرده‌اند و کسی پاسخگوی مشکلات آنان نیست.

  • zoha mohandes

معرفی سانترال NS500 و قابلیت های آن برای کسب و کارها

zoha mohandes | چهارشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۰۷:۴۰ ب.ظ

 

در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی سانترال KX-NS500 به قابلیت‌های مهم آن برای کسب و کارها نیز اشاره داشته باشیم. اگر به‌تازگی قصد راه‌اندازی یک مرکز تلفن برای مجموعه کاری خود را دارید، حتما تا پایان، با ما همراه باشید.

  • zoha mohandes

ارتباط تلفنی در زیتون کارمندی اهواز مختل می‌شود

zoha mohandes | پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۹، ۰۱:۲۰ ق.ظ

ارتباط تلفن ثابت برخی مشترکان در محدوده مرکز تلفن ولیعصر (عج) اهواز با انجام عملیات کابل برگردان از امروز مختل خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان باتوجه به لزوم بهینه و نوسازی شبکه مخابراتی به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، عملیات کابل برگردان در مرکز تلفن ولیعصر (عج) اهواز از امروز دوشنبه ۱۸ اسفند ماه ۱۳۹۹ آغاز می‌شود.

براساس این اطلاعیه، با اجرای این عملیات، ارتباط تلفن ثابت و adsl برخی مشترکان منطقه زیتون کارمندی اهواز در محدوده خیابان‌های بندر، هدایت و ظهرابی حد فاصل خیابان زهره تا زیتون به مدت ۷۲ ساعت دچار اختلال و قطع خواهد شد.

براساس این گزارش؛ اهواز بیش از ۵۵۱ هزار تلفن ثابت منصوبه دارد.

  • zoha mohandes

اهمیت دستگاه ضبط مکالمات در کسب و کار

zoha mohandes | شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۰۷:۳۵ ب.ظ

بسیاری از شرکت ها، موسسات و سازمان ها به صورت عمده به شکل تلفنی با مشتریان خود در ارتباط هستند. ارتباط تلفنی شیوه ای موثر و کارآمد برای سفارش محصولات و ارائه خدمات است و هر چه این ارتباط تلفنی به شیوه بهتری انجام شود، خروجی بهتری هم خواهد داشت؛ یک مکالمه تلفنی موثر می تواند هم به خوبی سوالات مشتری را رفع کرده و هم منجر به سود بیشتر شرکت شود. به همین دلیل، ضبط مکالمات راهکاری مناسب برای بهبود این گونه تماس هاست.
تقریبا همه شرکت ها و سازمان هایی که برای ارتباط با مشتریان خود از روش ارتباط تلفنی استفاده می کنند، به دستگاه ضبط مکالمات نیاز دارند. ضبط مکالمات تلفنی برای این گونه شرکت ها فواید بسیاری دارد. با این روش می توان نظارت بهتری بر پاسخگیی اپراتورها داشت؛ هم چنین می توان میزان موثر بودن ارتباط تلفنی و تاثیر آن در جلب رضایت مشتری را ارزیابی کرد. به همین دلیل می توان گفت دستگاه ضبط مکالمات یکی از مهم ترین ابزارها برای شرکت ها و سازمان ها به حساب می آید.

  • zoha mohandes

سیسکو یا مایکروسافت؟ کدام بهتر است

zoha mohandes | شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۰۲:۴۰ ق.ظ

سیسکو یا مایکروسافت؟ این مقایسه، مقایسه‌ای است که کمتر کسی آن را نشنیده باشد و برای او سوالی راجع به این دو غول دنیای شبکه پیش نیامده باشد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام دانشجویار، باید گفت که فعالیت‌های این دو شرکت فقط به شبکه ختم نمی‌شود اما در این متن می‌خواهیم به طور کامل و با جزئیات درباره این دو شرکت صحبت کرده و مقایسه بسیار کاملی را درباره آنها انجام دهیم.

سیسکو یا مایکروسافت؟ کدام بهتر است

برای انجام مقایسه دوره سیسکو با مایکروسافت، در ابتدا نیاز است که با سیسکو و مایکروسافت آشنا شویم و بدانیم هر کدام از این دو شرکت در چه حوزه‌هایی فعالیت می‌کنند و چگونه کار می‌کنند.

  • zoha mohandes

توسعه دیتای مخابرات در مرکز تلفن کم ظرفیت ترکالکی گتوند

zoha mohandes | جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۰۲:۲۹ ق.ظ

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: عملیات توسعه دیتای مخابرات در مرکز تلفن کم ظرفیت ترکالکی شهرستان گتوند اجرا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: با هدف تحقق و برقراری عدالت ارتباطی و توسعه شبکه در روستا‌ها و مناطق کم برخوردار، عملیات توسعه دیتای مخابرات در مرکز تلفن کم ظرفیت ترکالکی گتوند اجرا شد و ظرفیت شبکه دیتا در این مرکز به ۶۴۰ پورت افزایش یافت.

  • zoha mohandes

تا مرکز تلفن ابری یک فاصله دارید

zoha mohandes | دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۰۱:۴۷ ب.ظ

امروزه با گسترش تکنولوژی‌های نوین و دانش روزافزون بشری، در همه عرصه ها شاهد نوآوری هستیم. عرصه ارتباطات نیز دچار تحولات بسیاری شده است؛ یکی از این تحولات مرکز تلفن ابری است که جایگزینی مناسب برای مرکز تلفن سانترال پاناسونیک و… است.

image-20210228142314-1.png

حال زمان آن فرا رسیده است که صاحبین کسب و کارها، استارتاپ ها و سازمان ها شیوه های ارتباطات با افراد داخلی و مشتریان خود را بروزرسانی کنند. در این مقاله قصد داریم اهمیت استفاده از خدمات ابری، مزایا و امکانات آن را شرح دهیم.

  • zoha mohandes

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با ارائه سرویس مرکز تلفن مجازی، این امکان را برای پرسنل شرکت‌ها فراهم کرده است که به صورت دورکاری تماس‌های تلفنی سازمان خود را پاسخگو باشند.

محمد حق‌بین، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که این شرکت در سه دپارتمان ویپ و شبکه نرم‌افزار و پردازش تصویر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از سال ۹۱ فعالیت می‌کند، در ادامه اظهار کرد: یکی از محصولات این شرکت یک مرکز تلفن مجازی است که امکانات لازم یک کسب و کار را برای راه‌اندازی یک مرکز تلفن مرکزی فراهم می‌کند.

وی در ادامه توضیح داد: مرکز تلفن مجازی ما این امکانات را بدون نیاز به خرید تجهیزات و محل نگهداری تأمین می‌کند و این امکان فراهم می‌شود پرسنل شرکت‌ها به صورت دور کاری تماس‌های تلفنی سازمان خود را پاسخگو باشند.

  • zoha mohandes

ارتقای شبکه دیتای مرکز تلفن ثابت شهر امام دزفول

zoha mohandes | جمعه, ۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۰۴ ب.ظ

مدیر مخابرات منطقه خوزستان از توسعه و ارتقای شبکه دیتای مرکز تلفن ثابت شهر امام از توابع دزفول با انجام عملیات فنی و افزایش پهنای باند خبر داد.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان درخصوص استفاده از سرویس‌ها و محصولات و ارتقای کیفیت و سهولت دسترسی به سرویس‌های دیتا، شبکه دیتا در مرکز تلفن ثابت شهر امام از توابع شهرستان دزفول توسعه یافت.

  • zoha mohandes

آموزش تنظیم مسیر خروجی در ایزابل

zoha mohandes | جمعه, ۱ اسفند ۱۳۹۹، ۰۹:۱۳ ب.ظ

سلام . با یکی دیگر از مجموعه مقالات آموزش راه اندازی مرکز تلفن VOIP با ایزابل در خدمت شما عزیزان هستیم . همانطور که از عنوان مقاله پیداست در این قسمت از مجموعه مقالات آموزشی ایزابل می‌خواهیم به بررسی نحوه تنظیم مسیر خروجی یا Outbound Route بپردازیم . با ما همراه باشید .

تنظیم مسیر خروجی در ISSABEL

برای این که بتوانیم تماس‌های خود را به نقاطی خارج از مرکز تلفن خود هدایت کنیم باید از outbound route ها یا مسیر‌های خروجی استفاده کنیم . به کمک تنظیمات این بخش می‌توانیم تماس‌های مورد نظر خود را به سمت مراکز تلفنی دیگر ، گیتوی‌ها و …. ارسال کنیم .

  • zoha mohandes