مهندسانه

آشنایی با تجهیزات مخابراتی و راه اندازی و کاربری آنها

مهندسانه

آشنایی با تجهیزات مخابراتی و راه اندازی و کاربری آنها

در این وبلاگ انواع تجهیزات اکتیو مخابراتی نام برده می شود. با کارایی آنها و چگونگی نصب و راه اندازی شان آشنا میشویم. و همچنین فروشگاه های معتبر و مراکز خدماتی حرفه ای برای خرید و راه اندازی ویپ VOIP ، سیپ ترانک، انواع مرکز تلفن و ... معرفی میگردد.

طبقه بندی موضوعی

حکایت قطع چند ماهه تلفن ثابت یکی از مناطق مشهد

zoha mohandes | شنبه, ۳۰ اسفند ۱۳۹۹، ۰۷:۴۶ ب.ظ

مشهد- ایرنا- قطع و اختلال تلفن ثابت در یکی از محلات مشهد که بیش از پنج ماه به طول کشیده است، نارضایتی و گلایه‌های زیادی را در بین ساکنان در بلوار سرافرازان این شهر ایجاد کرده است.

حکایت قطع چند ماهه تلفن ثابت یکی از مناطق مشهد  

 

این در حالی است که ساکنان خیابان ۲۲ تا ۲۵ سرافرازان مشهد و نیز خیابان نیاوران ۲۰ این محدوده تاکنون بارها به مرکز مخابرات آن ناحیه مراجعه کرده و تاکنون نتیجه‌ای دریافت نکرده‌اند و کسی پاسخگوی مشکلات آنان نیست.
طبق بررسی‌های انجام شده ۵۰ مشترک تلفن ثابت در این منطقه دچار اختلال و یا قطعی تلفن هستند.
یکی از ساکنان این منطقه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر تمامی ساکنان مجتمع ۱۲ واحدی که ما در آن سکونت داریم یا تلفن ندارند و یا تلفن آنها دچار اختلال و قطعی است. 
حسین حسین زاده افزود: فقط ۲ نفر از ساکنان این مجتمع  تلفن دارند و بقیه حدود پنج ماه است که تلفن ندارند.
وی ادامه داد: اینجانب از تابستان امسال در این منطقه ساکن شدم و تقاضای نصب تلفن داشته‌ام که گفته‌اند ظرفیت این منطقه پر است و  تجهیزات جدید نداریم که این موضوع را در دی ماه امسال از طریق سامانه رسیدگی به شکایات ۱۹۵ وزارت ارتباطات مطرح کردم  اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ام.
این شهروند مشهدی گفت: در ماههای اخیر در خبرها آمده بود، اینترنت فایو جی در مشهد راه اندازی شده است در حالی که برای دایر کردن خط تلفن ثابت و خدمات ابتدایی ما با مشکلات عدیده مواجه هستیم و مخابرات در این زمینه باید پاسخگو باشد.
یکی دیگر از ساکنان خیابان سرافرازان ۲۰ نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در بهمن ماه سال گذشته برای نصب تلفن ثبت‌نام کرده‌ام و شهریورماه مبلغ مورد نظر را واریز کردم، بعد از چند روز بوق تلفن برقرار شد اما پس از یک هفته قطع شد.
علیرضا صادقی افزود: شکایت خود را به سامانه ۱۹۵ اعلام کردیم که گفتند به دلیل حفاریهای انجام شده توسط شهرداری کابل تلفن قطع شده است و باید عملیات ترمیم آن انجام شود و پس از آن نیز با  سامانه ۱۳۷ رسیدگی به شکایات شهرداری مشهد تماس گرفتم که تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.
مدیر یک ساختمان مجتمع ۱۲ واحدی واقع در خیابان نیاوران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این ساختمان در سال ۹۸ واگذار شده است و ساکنان آن تلفن ثابت ندارند و پس از پیگیریهای بسیار اکنون می‌گویند چون آخر اسفند است شهرداری اجازه حفاری را به مخابرات برای ترمیم قطعی کابل نمی‌دهد، این در حالی است که این خیابان فرعی است و مشکلی از نظر تردد پیش نمی‌آید.
حسین سنجردی افزود: اینجانب خط تلفن از منطقه دیگر داشتم و قصد انتقال آن را به این ساختمان داشتم که گفتند امکانات و کافو نداریم.
وی اضافه کرد: بیش از ۱۰ بار است که به دفتر مخابرات در منطقه آزادگان مراجعه کرده‌ام  و هر دفعه پاسخی به ما می‌دهند، یک بار می‌گویند تجهیزات نداریم، یک بار می گویند تجهیزات در نوبت خرید است و در انتها این که شهرداری مجوز حفاری جهت عملیات ترمیم و اصلاح کابل را نمی‌دهد.

یکی دیگر از ساکنان خیابان نیاوران ۲۰ در منطقه سرافرازان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: سال ۹۸ در این منطقه مستقر شدیم و از روزهای نخست سکونت با توجه به این که یک خط قدیمی و ثابت تلفن در نقطه دیگری از شهر مشهد داشتم تقاضای انتقال آن را به این منطقه دادم تا این که در آذر ماه امسال خط تلفن ما وصل شد.

امین افزود: پس از اتصال تلفن از آنجا که خود و همسرم به علت شرایط کرونا مشمول دورکاری بودیم تقاضای اینترنت ای.دی اس.ال برای این خط تلفن کردم اما ناباورانه متوجه شدم که خط تلفنی که به ما داده اند از نوع پی.سی.ام است و امکان گرفتن خدمات اینترنت را ندارد این در حالی است که این خط بسیار قدیمی و متعلق به زمانی بود که اصلا خطوط پی.سی.ام وجود نداشته است.

وی ادامه داد: در کش و قوس چگونگی اتصال اینترنت بر روی این خط تلفن جدید بودیم که ناگهان بعد از چند روز تلفن از اساس قطع شد و از آن زمان تاکنون پیگیریهای چند ۱۰ باره ما با مرکز تلفن آزادگان و مخابرات مرکزی مشهد هیچ سودی نداشته است و این خط تلفن پی.سی. ام هم که فقط با آن می شد مکالمه کرد تنها سه یا چهار روز میهمان ما بود.

این شهروند ساکن خیابان نیاوران ۲۰ منطقه سرافرازان مشهد گفت: نکته جالب و تاسف باری که در پیگیریهای خود متوجه شدیم این بود که مسوولان مخابرات هر روز یک علت را برای قطع تلفن بر می شمردند مثلا ابتدا کابل دزدی را علت قطع می دانستند اما بعد در روز ۱۷ دی ماه ۹۹ به شکل پیامکی به همسرم که پیگیر ماجرا بود اطلاع دادند که "آب در کافو و مفصل منطقه افتاده و در حال شکافتن و ترمیم مفصل هستند و ظرف هفته آینده ترمیم و اصلاح می شود" که این پیامک موجود است اما این یک هفته بعد تا امروز که انتهای اسفند ماه است به درازا کشیده است.

امین افزود: آخرین پاسخی که داده شده این است که بر اثر عملیات ساختمانی بخشی از کابل مخابرات در زیر زمین قطع شده است و حال که اسفند ماه است شهرداری اجازه کنده کاری به شرکت مخابرات را نمی دهد. 

او اضافه کرد: این چندگانگی در پاسخها یا نشان دهنده عدم پیگیری و از سَر باز کردن ارباب رجوع و یا حاکی از سردرگمی کارشناسان مخابرات از علت یابی قطع ساده تلفن ثابت یک منطقه از شهر مشهد است که در هر دو صورت شایسته نیست.

وی ادامه داد: نکته جالبتر این است که با وجود نداشتن تلفن، مدام پیامکهای قبض تلفن برای ما صادر می شود که تهدید می کند در صورت نپرداختن وجه، خط تلفن از مالکیت شما خارج شده و برای گرفتن خط جدید باید مبلغ ۲ میلیون ریال پرداخت کنید؟!

یکی دیگر از شهروندان منطقه سرافرازان که با قطع چند ماهه تلفن ثابت خود مواجه شده است نیز به نکته مهمی اشاره کرد و گفت:برای پیگیری این مشکل ظرف چند ماه گذشته بارها به مرکز تلفن آزادگان مشهد مراجعه کرده ام اما همواره در این مرکز بسته بوده است و تنها شماره تلفن رییس مرکز بر روی در  ورودی و قفل شده مرکز نصب شده است و از ورود ارباب رجوع به مرکز جلوگیری می شود.

وی که نخواست نامش عنوان شود افزود: یکی دیگر از همسایه ها که موفق به گفت و گوی تلفنی با ریاست این مرکز شده است به نقل از وی عنوان کرد که ظاهرا او به کرونا مبتلا بوده است و به همین خاطر در اداره بسته شده است اما پرسش این است که اگر مسوول یک اداره خدمات رسان به کرونا مبتلا شود باید در کل آن اداره را ببندند و به هیچ ارباب رجوعی پاسخ ندهند؟ یا این که باید آن مسوول بیمار را به مرخصی بفرستند و برایش جایگزین تعیین نمایند؟سوال دیگر این است که دوران ابتلا به کرونا حداکثر ۱۴ روز است اما چرا در این مرکز چند ماه بسته بوده است؟ 

تعداد دیگری از شهروندان این منطقه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تعطیلی مدارس به خاطر شیوع کرونا و مجازی شدن فعالیتهای آموزش و پرورش و وابسته شدن درس و مشق فرزندانشان به ارتباط تلفنی و اینترنتی  قطع چند ماهه تلفن این منطقه را موجب وارد شده خسارات زیاد مالی دانستند چرا که هر روز مجبور هستند با خرید اینترنت برای گوشی امکان تحصیل فرزندانشان را مهیا کنند.

یکی از این شهروندان به خبرنگار ایرنا گفت: با داشتن ۲ فرزند محصل در خانه روزانه ۲۰ هزار تومان اینترنت موبایل خریداری می کنم که بتوانم زمینه استفاده آنها از کلاسهای مجازی مدارسشان را فراهم کنم که این مبلغ ماهیانه  ۶۰۰ هزار تومان می شود که در این شرایط دشوار اقتصادی مبلغ قابل توجهی است در حالی که می توانستم با داشتن تلفن ثابت و برقراری خط اینترنت بر روی آن بسیار کمتر از این میزان هزینه کنم.

تلفن ۵۰ مشترک بر اثر قطع کابل دچار اختلال شده است

رییس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: در حال حاضر خراسان رضوی  ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت  دارد و ضریب نفوذ تلفن ثابت در این استان ۳۳ درصد دایر است.
عیسی حسن‌پور افزود: مشکل خطوط تلفن ثابت خیابان سرافرازان ۲۰ بر اثر عملیات حفاری پیمانکار شهرداری رخ داده است که باعث قطع کابل و اختلال در تلفن ثابت حدود ۵۰ مشترک در این منطقه  شده است.
وی اضافه کرد: مخابرات به دنبال این اتفاق، تجهیزات لازم برای مرمت کابل تلفن در این منطقه را با پیش‌بینی اعتبارات لازم ، تهیه کرده است که شروع این عملیات منوط به اجازه شهرداری است.
رییس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: طبق قوانین موجود، شهرداری مشهد از ۱۵ اسفندماه تاکنون اجازه عملیات حفاری در مناطق مختلف مشهد را به دلیل شرایط پایانی سال نمی دهد. 
حسن پور افزود: این در حالی است که با وجود مشکلات اعتباری برای خرید کابل به دلیل افزایش سرقت کابلهای تلفن، مخابرات نسبت به تهیه کابل اقدام کرده است و اکنون تمهیدات لازم برای انجام عملیات مرمت فراهم است.

مسوول روابط عمومی  منطقه ۹ شهرداری مشهد هم در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: شرکتهای خدماتی برای انجام عملیات خود باید در سامانه حفاری ثبت نام کرده و مجوز مربوطه را اخذ کنند.
محمود تجرگی افزود: اگر از مرکز مخابرات آزادگان مشهد در سامانه حفاری شهرداری مشهد ثبت نام کردند، حتما مجوز حفاری برای عملیات ترمیم کابل در آن منطقه صادر می شد و درعین حال شهرداری به خاطر رفاه مردم و رسیدگی به مشکلات آنها  اکنون نیز آماده خدمات‌رسانی است. 

به هر روی به نظر می رسد کوتاهی، سهل انگاری یا قصور بخشی از کارکنان یا مدیران در ارائه خدمات یا عدم پاسخگویی مناسب به مشتریان می تواند خدمات وسیع و صادقانه شرکت مخابرات را در کل یک شهر زیر سوال ببرد که شایسته است مسوولان شرکت مخابرات مشهد و خراسان رضوی با پیگیری سریع مانع بروز این وضعیت و قضاوت منفی مردم شوند.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • zoha mohandes

تلفن ثابت

مشهد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی